poniedziałek, 12 marca 2012

“Nie opowiadaj mi bajek, opowiedz mi o swoim świecie” - międzynarodowy konkurs fotograficzny z okazji Roku Braci Grimm 2012 już w Polsce.

W czasach, gdy powstawały baśnie braci Grimm, sugestywne motywy baśniowe były rodzajem drogowskazu, pozwalały na lepsze zrozumienie rzeczywistości. Z okazji Roku Braci Grimm 2012 Goethe-Institut zadaje młodzieży w wieku od 13 do 18 lat z Europy Środkowej pytanie o to, czy baśnie wciąż są dla nas takim odniesieniem? Z czym kojarzą się dziś znane z baśni symbole?

Młodzież ma za zadanie wybranie jednego z motywów baśniowych (jak “Czarny las”, czy “magiczny przedmiot”) i przenosząc baśniową symbolikę na dzisiejszą rzeczywistość, opowiedzieć o swoim świecie.

“Chcemy zachęcić młodych do pokazania nam swojego świata, swoich nadziei i swoich lęków”, opowiada pani Ewa Ostaszewska z Goethe-Institut w Warszawie, koordynatorka projektu. “Obraz to jedna z prostszych, ale mimo to bardzo sugestywnych metod komunikacji”.

Temat ponadczasowych baśni poruszony zostanie na platformie komunikacyjnej XXI wieku – projekt “Nie opowiadaj mi bajek, opowiedz mi o swoim świecie” rozgrywa się na portalu Facebook, gdzie uczestnicy konkursu będą mogli umieszczać swoje prace za pomocą specjalnej aplikacji, a także brać udział w dyskusji na “tablicy” profilu.


Konkurs trwa cztery tygodnie i jest podzielony na tygodniowe rundy – każda rozpoczyna się w poniedziałek. Uczestnicy wybierają jeden z motywów, który będą interpretować i zamieszczają swoje zdjęcia w aplikacji. To użytkownicy Facebooka decydują, które zdjęcie nagrodzone będzie nagrodą tygodnia (po jednej co tydzień w każdym kraju) – Ipodem Shuffle.
W rundzie finałowej to jury zdecyduje, kto zdobędzie nagrodę główną – Ipoda Nano.
Nagrodą dla wszystkich, którzy wykonają kreatywne zdjęcia, jest udział w międzynarodowej wystawie “Märchenwelten (Baśniowe Światy)”, podczas której zdjęcia zostaną pokazane szerokiej publiczności.

Równolegle do konkursu, na profilu Goethe-Institut odbywać się będzie wymiana wizualna na temat baśni w popkulturze i w reklamie. Pokazane będą zabawne i poważne, piękne i dziwne przykłady interpretacji baśniowych, a także ciekawostki dotyczące twórczości braci Grimm.

Zainteresowani będą mogli również poznać tytuły najbardziej znanych baśni braci Grimm, w językach krajów biorących udział w konkursie.


Motywy baśniowe (tematy do zdjęć):

1. Czarny las – Czego się boisz?
2. Magiczny przedmiot – Co jest twoim amuletem?
3. Wyzwanie – Do czego dążysz?
4. Podróż – Czym dzisiaj jest dla ciebie podróż?
5. Happy end – Co cię uszczęśliwia?

Komunikacja przebiega na poszczególnych profilach Goethe-Institut w językach narodowych.

Kraje biorące udział w konkursie (alfabetycznie):

Czechy
Estonia
Litwa
Łotwa
Polska
Słowacja
Słowenia
Węgry

Uczestnikami konkursu mogą być osoby w wieku od 13 do 18 lat.
Konkurs trwa od 05.03 do 01.04.2012

Więcej informacji:

Goethe-Institut Warszawa
https://www.facebook.com/goetheinstitut.warszawa

Goethe-Institut Kraków

https://www.facebook.com/goetheinstitut.krakow



Informacje wykorzystano ze strony www.polska.zaprasza.eu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz